Vår vår vår!

Åh vilket underbart väder tyvärr är det jobbigt gå på promenad sprang 45min back intervaller på St Hans backar igår och idag..... shit röven kommer nog ramla av känns det som. Imorse sprang jag milen med en väninna klockan sex på morgonen. Det var faktiskt riktigt ljuvligt och det blev ljust under turen och riktigt behaglig temperatur. Men helvete vad mör i benen jag är nu.

Elsa har skaffat pass, jag har uppdaterat mitt pass så vi är redo att resa om tanken skulle slå oss. Hon annars matprotesterar och bajsprotesterar. Efter sina semestrar hos mor far och mormor tycker hon promenad passar inte för att bajsa, nej inte om där finns löv och pinnar att titta på vilket är något irriterande. Beccan har blivit med Westie och hon och Elsa kommer nog bli bästa vänner om några år. Elsa är något förkrossad över att Beccan skänkt sin kärlek till en annan hund.

Sin hundmat äter hon inte heller (Elsa alltså) nej hon vill ha smörgåsar, köttbullar eller kanske en entrecote. Men hon lär bli hungrig snart.

Billie har blivit sommarslimmad och är också väldigt vårig.

Träningen går bra och tyngdlyftningslaget är väldigt duktiga. Jag var på tränarträff med tränare från hela Skåne Halland och det var väldigt intressant, man lär sig mer och mer och inser mer och mer vilken speciell sport det är. Och så rolig. Vi leder div 2 för damer och kommer vinna där och förhoppningsvis kommer vi kunna satsa mycket högre nästa vår.

Personligen går min lyftning lite dåligt men det är för jag envisas med ett maraton till. Det blir nog mitt sista långdistanslopp sen kommer jag hålla mig till max halv maror.

Alla mina vårjackor har blivit för små över axlarna men ska utvärdera detta mer i sommar. Möjligen ska man gå ner någon viktklass och då kanske man krymper lite. Men det känns som något jag tänker fundera på efter jag tex har ätit dom tre nya Ben & Jerry's smakerna!

På lördag håller jag kvinnokväll med fantastiska sjuksköterskor det kommer bli en fantastiskt rolig kväll. Vi har försökt få ihopa detta i över ett år och nu är vi alla taggade som FAEN!

Nu ska jag och dom söndriga benen ut och försöka tvinga hunden till att bajsa. Oh glamour glamour!




Inga kommentarer: