Lite händelser från den senaste tiden.

Ja det var länge sen jag skrev, men jag har ju ett späckat spännande liv... eller mja. Jag är inte död iallafall det är man ju glad för. Nu är våren här och förhoppningsvis hittar man något att stimulera hjärnan med snart. Känner mig väldigt optimistisk och förhoppningsfull. Det är trevligt.

Träningen går väldigt bra det är nog för jag insett mina egna begränsningar och inte mongo tränar. Det är lite roligare på det viset.

Vad händer mer då. Jo för en sisådär vecka sen hade jag en dejt till med den trevliga mannen jag åt middag hos. Han är intresant och förmodligen galen men ändå. På lördagen hade vi bestämt vi skulle spela biljard i Malmö.

Nästa dag skulle han flyga till Sri Lanka sådär som man gör. Jag hämtade man ifråga på stationen. Där kom han med en resväska... tur att jag visste han skulle flyga nästa dag annars hade man nog fått förfara han tänkte flytta in. Och det kan jag ju tycka är lite påfluget för en tredje dejt.

Så vi körde tillbaka hem till mig så han kunde ställa undan sin resväska. Jo så då hängde han upp sin jacka lite underkläd med gammal t-shirt och raggsockor tyckte jag han var. Jag frågade om han ville ha ett glas vin. Ja det ville han och frågade om väskan kunde stå på mitt sovrum. Jo det går väl bra svarade jag från köket. In gick han i sovrummet och kom inte ut.... minut efter minut gick och jag tyckte det var lite märkligt. Men efter sisådär 5 min kom han ut.. då hade han bytt om. Framförhållning är nog inte denna mannens starka sida får man säga.

Sen tog vi bussen in till stadens sus och brus och gick och spelade biljard på Interpool. Jag tycker nog "jag kan inte spela biljard" som han sagt var inte alls sant. Jag kan inte, det betyder jag har svårt att överhuvudtaget träffa bolljäveln. Att han inte kunde betydde han var inte riktigt säker på hur dom matematiska vinklarna ter sig alltid, till skillnad från någon som spelar professionellt. Men han hade väldigt roligt och det manliga egot mådde bra av att vara bäst. Jag var dock snyggast så det gjorde inte så mycket.

Mat åt vi på Drumbar vid lilla torg dom har ett fantastiskt fläsklägg som man får serverat med en enorm kniv i. Det var mycket trevligt. Jag åt inte efterrätt men noterade att dom faktiskt serverar friterad mars choklad som efterätt som en "skotsk" specialitet. Skottarna hade nog varit stolta av att höra detta... eller inte.

Sen iallafall var det helt plötsligt morgon (vis censurering av resten av kvällen sker här) och han åkte iväg till Sri Lanka. Sedan dess har jag funnits i hans tankar har han informerat mig via sms. Det är är ju ganska smickrande får man säga, exakt hur påklädd jag är i dessa tankar är nog tveksamt. Förmodligen är det min fantastiska stora personlighet som finns i hans tankar och inte alls nakenhet.

I lördags var jag ute med en väninna  i Malmö. Hon bjöd med en kompis som sin tur tog med två kompisar. Det var en mycket märklig kväll. Hennes killkompis var tämligen normal och var ganska ärtigt klädd. Han var absolut inte gay sa han minst 4 gånger. Kompisarna han tog med var en 18-årig turkisk kypare och en 30-något kort bodybuildare av utländskt ursprung som såg ut som en 70-tals porrstjärna. Jag ÖNSKAR så jag hade tagit bild av sällskapet. Det var verkligen lustigt.

Först drack vi lite vin på det där Drumbar det är fantamig trevligt och man kan alltid sitta ner. Jag är alldeles för gammal för att stå upp speciellt om man har fräsiga skor och det har jag ju så klart. Sen gick vi till något som hette Paddy's jag tyckte klientelet där var tveksamt. Sen kom det fram en jätteberusad man och informerade mig högljutt att jag var minschann den abschoolut schnyggaste kvinnan på hela stället. Det gjorde han två gånger. Han var uppenbarligen någotsorts geni.

I söndags var jag lite sliten och inte alls vacker mer det här med utgång är lagom att göra en gång i kvartalet mer orkar jag inte.

Inga kommentarer: